Níže najdete takřka kompletní program Brno Bold 2022. Počítáme ještě s drobným doplněním jedné nebo dvou přednášek, dáme vám včas vědět. Zároveň si vyhrazujeme právo na drobné změny v programu. Ovšem pouze k lepšímu!
9:00–10:00
Registrace / Startovací kafe
10:00–12:00
Blok A
David Březina, Rosetta Type Foundry
O písmu se špičkovým typografem a designérem Davidem Březinou. Jak se mění technologie fontů, mění se i možnosti jejich použití ve vizuální komunikaci značek. Jak a kde dobrá písma hledat, jak z nich dostat maximum, jaké jsou možnosti customizace, na co si dát pozor a kolik to všechno bude stát.
Karel Mindless Novotný, brand.family
My designéři a lidé z kreativních oborů obecně máme často dar, který je zároveň prokletím — umíme se do práce ponořit tak, že vše ostatní přestaneme vnímat. Výsledek je pro nás klíčový. Umíme se dostat až na hranu vlastních možností, naše kreativita je nekonečná a my jsme nesmrtelní. Akorát že vůbec.
O zkušenosti ze „života za hranou“ se s námi podělí Karel Novotný a.k.a. Mindless.
Petra dolejšová, advokátka
Můžu na svém plakátu použít Spidermana pijícího z plechovky Coca-Colu, jak říká „I'm lovin it“? Kde jsou hranice inspirace a začíná vykrádání? Jaké jsou mantinely vlastní tvorby? Jaká jsou pravidla reakčního marketingu? Co si ještě můžu dovolit a z čeho už kouká dopis s modrým pruhem a tanečky s právníky poškozené strany?
To vše s námi probere advokátka Petra Dolejšová.
12:00–13:30
Oběd / Coffee break
13:30–15:20
Blok B
Jiří Chlebus, Brand designer, zakladatel Visualbook.pro
Proč tráví designer týdny výběrem písma a barev pro značku, ale grafickému manuálu nechce věnovat více, než jeden den? Proč klienti ve výsledku grafické manuály ignorují a jak to zlepšit? A lze vytvořit online grafický manuál bez měsíčních výdajů? Jirka se s námi podělí o své zkušenosti, doporučí konkrétní nástroje a ukáže i slepé cesty, na které narazil.
Michal Černý, Creative Director, Motionhouse
Čím to je, že některé animace nás dokážou upoutat, fascinovat a lahodit našemu oku stejně jako máslo roztírané po chlebu v tv reklamě, zatímco jiné působí trhaně a nemotorně, jako náš první rozjezd v autoškole?
Jak se od prvotní myšlenky dostat ke skvělému výsledku? To s námi probere kreativní ředitel brněnského studia Motionhouse, Michal Černý.
Marek Loskot, Boardcubator
Každá kreativní profese by chtěla na začátku bezvadné zadání, podle kterého se dá projekt začít tvořit i dokončit. Tak to ale u žádného komplexnějšího díla nefunguje a je dobré si to přiznat hned na začátku. Kolik a jak velké změny jsou ještě přípustné? Kdy je čas bít na poplach, že to dopadne špatně? A kdo v tomto kolotoči nese odpovědnost za výsledek?
Odpovědi na tyhle palčivé otázky nám přinese Marek Loskot.
15:20–16:00
Coffee break
16:00–17:50
Blok C
Kristína Pšorn Zákopčanová, Český rozhlas
Mít data nestačí. Jak je smysluplně a především srozumitelně interpretovat? Jak může grafický design pomoci rychle uvidět souvislosti? Jak pomocí designu dělat složité věci jednoduchými a snadno pochopitelnými? Jak data prezentovat efektivně a zároveň efektně?
O svůj pohled i tipy z praxe se s námi podělí Kristína Pšorn Zákopčanová.
Markéta Kučerová, UX/UI Designer, Pàu, Belgie
Všichni jsme slyšeli, že se ve virtuální realitě dají hrát hry. Ale zkoušeli jste ve virtuální realitě designovat? Jak s tím vůbec začít? A jaké jsou rozdíly v designu pro 2D obrazovky a 3D virtuální prostředí?
O svoje praktické zkušenosti se s námi podělí Markéta Kučerová.
Vojtěch Brůža, Fakulta Informatiky, MUNI
S Vojtěchem Brůžou prozkoumáme, co dokáže spojení designérovy kreativní hlavy a výpočetní neúnavnosti algoritmů. Zjistíme, jak obohatit naši tvůrčí paletu tím, že spíše než finální vizuály budeme tvořit nástroje, které budou výstupy nebo jejich části generovat za nás, na základě dodaných parametrů.
Jak a kde začít? Je třeba umět programovat a případně jak moc? Jaké nástroje zvolit?
18:00
Konec oficálního programu
18:00—19:00
Networking / volná diskuze
Pořádá Bloomfield Brand Studio
Bloomfield s.r.o.
IČO: 14144514 / DIČ: CZ14144514